پرشین لاین

جدید ترین مطالب روز دنیا

پرشین لاین

جدید ترین مطالب روز دنیا

پرشین لاین
شما جدید ترین مطالب روز دنیا را می توانید در سایت پرشین لاین مشاهده نمایید ،عکس ،بیوگرافی و... مشاهده کنید
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۹۷، ۰۰:۱۴ - ashkan ............
    wooooow
  • ۸ مهر ۹۷، ۲۳:۱۸ - دنیای کامپیوتر ...
    هی
  • ۳۰ شهریور ۹۷، ۱۲:۰۲ - ایران جوجه
    عجب
دوشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۰۴ ب.ظ

خواص آب ‌کرفس

خواص آب ‌کرفس

آرمان- کرفس و آب‌کرفس برای هیدارته‌کردن بدن بسیار مفید است.نوشیدن آب کافی برای هیدارته ماندن بدن مهم است، اما مصرف میوه‌ها و سبزی‌هایی چون کرفس هم می‌تواند به‌خوبی بدن‌تان را آبرسانی کند.یکی از دلایلی که کرفس یا آب‌کرفس می‌تواند آبرسان خوبی برای بدن بعد از ورزش باشد، این است که این سبزی نه‌تنها آب دارد بلکه الکترولیت زیادی نیز دارد.الکترولیت‌ها از طریق عرق از دست می‌روند، بنابراین جایگزین کردن الکترولیت‌های از دست رفته بعد از ورزش، اهمیت دارد.

تنظیم وزن

کرفس یا آب‌کرفس دارای مواد مغذی زیاد در ازای کالری بسیار کم است. مطالعه‌ای که در سال 2015 انجام شد، نشان داد تنها این پیام که؛ افزایش مصرف فیبر برای کاهش وزن مفید است، درست به اندازه‌ دستورالعمل‌های صادر شده از سوی انجمن قلب آمریکا مفید و موثر بوده است. این مطالعه توصیه می‌کند فقط تمرکز روی افزایش مصرف فیبر در رژیم غذایی می‌تواند به اندازه‌ پیروی از یک رژیم غذایی پیچیده‌تر، برای کاهش وزن مفید باشد.

سلامت گوارش

گاستریت بیماری‌ای است که موجب التهاب مخاط معده می‌شود. خوردن غذاهای سرشار از آنتی‌اکسیدان مانند کرفس می‌تواند ریسک ابتلا به زخم معده را کاهش بدهد. کرفس به محافظت از مخاط معده در برابر التهاب و نابودی ناشی از زخم کمک می‌کند. نوشیدن آب‌کرفس، تضمین نمی‌کند که گاستریت یا زخم معده را درمان کند اما به‌عنوان یک التیام‌بخش مفید و موثر است و در کنار آن لازم است تغییرات دیگری هم در رژیم غذایی ایجاد شود.

فشار خون

داشتن رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزی‌ها برای کاهش فشارخون نیز بسیار مفید است. میوه‌ها و سبزی‌ها منابع خوبی از پتاسیم هستند که اغلب در یک رژیم غذایی معمولی به مقدار کمی موجود است. کرفس، بر خلاف سایر سبزی‌ها، سدیم هم دارد. هر چند مقدار سدیم موجود در کرفس در مقایسه با غذاهای فرآوری شده بسیار کم است، اما یک فنجان کرفس خرد شده چیزی حدود 3‌درصد از نیاز روزانه‌ بدن به سدیم را داراست.آنهایی که تحت رژیم‌های غذایی هستند که محدودیت شدید در مصرف سدیم دارد، بهتر است از خوردن کرفس پرهیز کنند. جالب است بدانید با اینکه کرفس، مقداری سدیم دارد اما باز هم می‌تواند برای کاهش فشار خون مفید باشد.

آنتی اکسیدان‌های جنگنده

در سال 2010 مطالعه‌ای روی منابع آنتی‌اکسیدان در رژیم غذایی چینی صورت گرفت. محققان دریافتند کرفس، جزو پنج تا از بهترین منبع آنتی‌اکسیدان در رژیم غذایی افراد شرکت‌کننده در این تحقیق بوده است. هر چند ممکن است کرفس به اندازه‌ سایر سبزیجات، مطرح نباشد اما منبع بسیار خوبی از آنتی‌اکسیدان‌هاست. کرفس، دو فیتوشیمیایی منحصربه‌فرد به نام‌های آپی‌ژنین و لوتئین دارد. پژوهش‌ها نشان داده که این دو ترکیب می‌توانند با سلول‌های سرطان لوزالمعده و سینه بجنگند. برای پی بردن به سایر فواید این ترکیبات به تحقیقات بیشتری نیاز است. کرفس حاوی ترکیب دیگری به نام لوتئولین است که خواص ضدسرطانی دارد.


منبع:www.armandaily.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۰۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
<-- اسکرولی--!> <-- لایت --!> <-- بالا چپ --!>