پرشین لاین

جدید ترین مطالب روز دنیا

پرشین لاین

جدید ترین مطالب روز دنیا

پرشین لاین
شما جدید ترین مطالب روز دنیا را می توانید در سایت پرشین لاین مشاهده نمایید ،عکس ،بیوگرافی و... مشاهده کنید
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۹۷، ۰۰:۱۴ - ashkan ............
    wooooow
  • ۸ مهر ۹۷، ۲۳:۱۸ - دنیای کامپیوتر ...
    هی
  • ۳۰ شهریور ۹۷، ۱۲:۰۲ - ایران جوجه
    عجب
يكشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۷، ۰۸:۲۷ ب.ظ

چگونه با خوراکی ها آسم را کنترل کنیم؟

چگونه با خوراکی ها آسم را کنترل کنیم؟




مبتلایان به بیماری تنفسی آسم معمولا با قرار گرفتن در معرض انواع مختلف مواد حساسیت‌زا دچار حملات آسم و تنگی‌نفس می‌شوند.

به گزارش جام جم، گاهی حتی مصرف برخی غذاها هم ممکن است مشکل‌زا شود. در عین حال، محققان معتقدند با مصرف برخی موادغذایی می‌توانید این حملات را کاهش دهید و آسم را کنترل کنید.

متخصصان تغذیه روی استفاده از موادغذایی گیاهی شامل میوه‌ها و سبزیجات و استفاده هر چه کمتر از موادغذایی فرآوری شده تاکید می‌کنند. محققان فرانسوی به دنبال مطالعات گسترده روی ارتباط موادغذایی و کاهش حملات آسم، معتقدند با رژیم‌های سرشار از میوه‌ها و سبزیجات و نیز غلات و حبوبات علاوه بر این که رژیم تغذیه‌ای سالم‌تری خواهید داشت، کمتر در معرض ابتلا به آسم قرار می‌گیرید و حتی حملات آسم کاهش می‌یابد.

این در حالی است که مصرف گوشت، نمک و شکر، رژیم غذایی ناسالم‌تری هستند و حملات آسم را تشدید می‌کنند و این به دلیل وجود عناصری با ویژگی‌های التهابی است که باعث التهاب مخاط تنفسی و تنگی نفس می‌شود.

محققان بعد از بررسی عوامل مؤثر در بروز آسم شامل استعمال دخانیات و سیگار و ورزش کردن دریافتند رژیم‌های غذایی سالم تا 30 درصد علائم آسم را در مردان و تا 20 درصد در زنان کاهش می‌دهد. میوه‌ها، سبزیجات و فیبرها سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و خواص ضد التهابی و عناصری هستند که علائم بیماری آسم را کم می‌کنند. سبزیجات مملو از بتاکاروتن، ویتامین‌های C و E هستند که به کاهش التهاب و تحریک‌پذیری مخاط تنفسی کمک می‌کنند.

محققان توصیه می‌کنند از مصرف موادغذایی حساسیت‌زایی که حملات آسم را تشدید می‌کنند، بپرهیزید. در برخی افراد ورزش و فعالیت بدنی بلافاصله بعد از غذا خوردن منجر به بروز علائم آسم می‌شود. همچنین، مبتلایان به آسم اغلب از کمبود ویتامین D رنج می‌برند. به همین دلیل، مصرف شیر، تخم‌مرغ و ماهی‌هایی چون سالمون می‌تواند این کمبود را جبران کند. علاوه بر این، از نور آفتاب به عنوان یکی از اصلی‌ترین منابع ویتامین D هم غافل نشوید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۰۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
<-- اسکرولی--!> <-- لایت --!> <-- بالا چپ --!>